Drabinka na klapę bagażnika do Łady Nivy

Dopełnieniem bagażnika dachowego oraz skrzyni wyprawowej jest drabinka. Wszak musimy jakoś dostawać się na dach Nivy.

Po internetowych poszukiwaniach przykuła moją uwagę drabinka montowana na klapę bagażnika. Taką drabinkę udało mi się zamówić z tego samego źródła co bagażnik dachowy. Szybka rozmowa i przesyłka już w drodze!

Unboxing

Oto jaka drabinka do mnie przyjechała:

Zaskoczyła mnie ilość wsporników (4 zamiast 6). Czy to na pewno wytrzyma?
Górne wsporniki przykręcane są na sztywno:

Dolne są regulowane:

Zestaw montażowy: 3 długie śruby na górę, 4 krótkie na dolne wsporniki, 8 nakrętek, 10 podkładek + 2 zapasowe.

Instrukcja montażu:

Za drabinkę zapłaciłem 310 zł brutto.

Montaż

Montaż drabinki nie jest skomplikowany, choć mocno inwazyjny. Należy wywiercić 7 dziur w karoserii (w klapie bagażnika) i przykręcić drabinkę na śrubach.

Zaczynamy od demontażu wewnętrznej osłonki klapy bagażnika. Odkręcamy 8 śrub.

Zdejmujemy osłonkę i odkładamy ją na bok.

Po przymiarce i wypoziomowaniu drabinki zaznaczam miejsca na śruby i przystępuję do wiercenia w blasze.

 

Następnie wszystkie otwory zabezpieczam lakierem antykorozyjnym w pędzelku.

Pozostaje tylko przykręcić drabinkę śrubami. Dwie z nich wymagają trochę więcej ekwilibrystyki, by sięgnąć kluczem od środka.

Styk drabinki z blachą na zewnątrz uszczelniłem silikonem bezbarwnym.

I gotowe!

Epilog

Drabinkę używam od czerwca 2018 roku. Na początku byłem trochę sceptyczny. Myślałem, że taki sposób mocowania (przykręcenie do gołej blachy) oraz brak podparcia (np. na zderzaku) nie wytrzyma ciężaru – skończy się albo wykrzywieniem blachy klapy bagażnika, albo skrzywieniem zawiasów.

Nic takiego jednak się nie dzieje! Z drabinki korzystały już osoby o wadze dochodzącej do 100 kg i wszystko na obecną chwilę trzyma się świetnie. Drabinka nie trzeszczy, nie lata, stanowi spójny element z klapą.

Od tej pory najczęściej otwieram i zamykam bagażnik korzystając właśnie z drabinki zamiast uchwytu.

5 myśli w temacie “Drabinka na klapę bagażnika do Łady Nivy

  1. Bardzo fajna strona, znalazłem przypadkiem szukając ciekawostek o Nivie. Sam właśnie przymierzam się do zakupu, mimo protestów ze strony rodziny, że to takie niereprezentacyjne auto. Cóż, tak jak tobie – mi się ona zwyczajnie podoba, zarówno prostotą jak i tym co sobą przedstawia.

    Szkoda, że dawno nic nie napisałeś, coś się stało z samochodem?

    1. Cześć Kuba,

      Dzięki za miłe słowa odnośnie strony. Z niviastą wszystko w porządku. Jeżdżę dalej, Łada się ma świetnie. Ot, przyczyna jest zupełnie inna, bardzo prozaiczna – brak czasu na aktualizacje i zamieszczanie nowych materiałów. Choć mam mnóstwo rzeczy w kolejce i pomysłów do dokończenia, opublikowania i zaktualizowania to ciężko było mi ostatnio znaleźć na to czas. Mam nadzieję, że jednak się to zmieni niebawem, bo bardzo chciałbym działać w temacie tego bloga o Ładzie 🙂

  2. Moja żona jeździ Nivką, to juz jej druga Nivka. Pierwsza była nowa z 2012 roku, teraz jeździe z 2014. Domontowałem klimę , podgrzewane lustra . Świetny samochód, tani w utrzymaniu. No i robi wrażenie na innych : – ) żona nie stoi w korkach bo Łada pojedzie po polach : – ) Obecnie Niva ma przebieh 132 000 km , wczoraj wymianiłem tylko wałek rozrządu – oryginalny wałek 200 zł : – ) + dźwigienki 50 zł – robocizna 0 zł , zrobiłem sam w garażu : – )

  3. Witam, również podpisuję się pod komentarzem kolegi co do prowadzonej strony-bloga. Dużo przydatnych informacji 🙂 I fajnie poznać kolejnego pasjonata Łady.
    Zastanawiam się nad montażem tej drabinki jednak nie wiem jak będzie to wyglądało z gondolą do koła zapasowego, którą już kupiłem. Prawdopodobnie wszystko się obok siebie zmieści pomimo koła w rozmiarze 29 cali, tyle że zastanawiam się nad samą estetyką. Ale jak nie sprawdzę to się nie dowiem 🙂
    ps.
    Pytanie do kolegi powyżej jaką klimatyzację zamontowałeś do swojej nivy? org czy z czegoś innego?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *